Lär dig livets svåra gåta älska glömma och förlåta

Lär dig livets svåra gåta älska glömma och förlåta


Lycka måste vara människans största önskan. Det finns ganska många sätt att få den känslan. Men det finns även så många sätt att bli av med den. Jag tänka berätta om den lycka jag just har förlorat.


Vill börja meda tt säga att jag har så fina människor runt mig och det är jag tacksam över, för man kunde ha haft det värre. Alla mina vänner, mina syskon och även mina föräldrar. jag älskar er alla.



En kompis som jag älskar över hela mitt hjärta är Hussein, även fast vi har haft bra och dåliga stunder har vi alltid hållt ihop, känns som att det inte finns något som kommer att komma mellan oss. En av anledningarna kan vara att vi har nästan samma bakgrund. Kommer ihåg en dag då vi var i sala och vi träffade på mina föräldrar, Hussein hamnade i tjaffs med dom. Som alla vet så har inte utländska föräldrar samma metalitet som svenska föräldrar, så från den dagen har mina föräldrar hatat hussein och har sagt åt mig att jag aldrig får umgås med honom. Jag älskar mina föräldrar mer än något annat dom har gjort så mycket för mig som jag är så tacksam över, men det ska inte betyda att de kan bestämma över vem lr vilka jag får umgås med eftersom att jag kan inte tillåta dem att ta en som bra vän ifrån mig. Med tiden så har dom fått acceptera att jag umgås med honom även fast dom inte gillar det, men det är ju inte dom som ska umgås med hussein utan jag. Det är såklart att det är enklare om man har stöd från sina föräldrar men ibland måste man gå emot dom för att inte förlora en man älskar. Man vet helt enkelt vilka vänner man ska ha och ta vara på och han är en av dom, därför så måste jag offra mycket för att inte förlora honom.


När jag föddes så var min uppväxt inte som många andras här i sverige, jag växte upp under andra omständigheter och jag har mina föräldrar tacka för att jag lever idag och har det så bra som jag har det.Det kunde ha slutat mycket värre om det inte vore för dem. Så med andra ord betyder det att jag måste lyssna och anpassa mig efter vad mina föräldrar vill och inte vill för det är jag ju skyldiga dom eller?..Som sagt så har mina föräldrar en helt annan mentalitet angående en uppfostran och kultur. Om dom fick bestämma så skulle jag varit gift och haft några barn med en kurdisk tjej som förmodligen hade varit en släkting eller kusin. Jag borde ju egentligen lyssna på dem efter allt dom har gjort och gett mig, det borde ju vara min skyldighet till dom. Även fast det är mina föräldrar och allt dom gjort för mig så måste jag kämpa för det jag vill och älskar. Jag träffade en tjej som jag berätta om för mina föräldrar innan jag ens hade börjat så sa dom att jag kan glömma henne för det kommer aldrig att hända och att dom skulle aldrig att acceptera henne. Men ibland måste man välja mella att göra dom lyyckliga eller att jag själv ska vara lycklig, det är ju ändå jag som ska leva med henne resten av mitt liv och inte dom. Även fast jag vet att dom inte skulle gilla det så är det något man måste kämpa för, för om min föräldrar älskar mig så måste dom ändå vilja mitt bästa och att dom vill se mig lycklig. För i slutändan är det du som ska vara lycklig och det kommer dom också inse om dom nu verkligen älskar dig och om dom inte gör det varför ska man lyssna på dem för. Jag älskar min föräldrar men det finns en gräns av vad dom får bestämma av vad jag får och inte får göra. En sak som dom aldrig kommer att få bestämma är vem jag ska älska och spendera resten av mitt liv med och därför skulle jag offra allt för att få spendera mitt liv med den jag älskar. det jag vill säga är att om man verkligen älskar varandra så kommer att föräldrarna till sluta att förstå vad ens barn är lyckliga av och kommer till slut att acceptera ditt beslut. Men bara om man älskar den personen och är beredd att kämpa för Honom/Henne..


Kommentarer
Postat av: wallit

bra skrivet, det är bra här, själv då hoppas allt är bra med dig??..

2009-08-21 @ 17:16:26
Postat av: Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål.Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himmla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-08-21 @ 20:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0