Minnen- Nära Och Kära

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor...


Den här låten får mig tänka tillbaka till den tid som har varit och den tid som kommer att komma, Dom dåliga stunderna och dom bra, Vänner som har varit, vänner som har lämnat, vänner som kommer och vänner som finns kvar. För dom Nära och kära , för mitt och ditt hjärta , för alla år som passerat och fär alla år som kommer. för allt skratt och alla tårar. det ända som består är Minnena som aldrig dör.


Vet att det finns stunder då man lever i sin ensamhet och tänker tillbaka till allt som har varit. den dagen då det inte fanns några bekymmer inga problem, den dagen hela livet var framför oss, vi var inte rädda för något vi hade inget att förlora utan allt att vinna. Exakt det var den dagen allting började, det var den dagen vi började skriva våran framtid på det tomma pappret inom oss. Vi var bara barn som inte visste vad som var rätt eller fel, det var den tiden man träffade nya människor som man aldrig hade sett förut, Dom skulle bli dom närmaste vänner man skulle ha i reesten av våra liv men även vänner man trodde var vänner som egentligen inte var det utan de bara var ett spel dom spelade. Men även det har gjort nytta i livet, för om inte dom hade funnits så hade man aldrig vetat vilka som är ens riktiga vänner.


Det känns som allting var igår. Innan du hinner blinka så har det gått 20 år till. Tiden går så snabbt ta aldrig någon förgivet inte ens dom närmaste eller dom bästa vänner man känner och har. Det känns som att det var igår jag blev vän med dom vänner jag har nu. Kommer ihåg den tiden Turtles var mina förebilder, Hur jag fantiserade på dagis att jag var Leonardo och sparkade kompisarna när vi sprang omkring, man hade alltid sin favorit. även den gången Power rangers fanns då jag alltid var den killen i svart dräkt, kommer inte håg namnet på honom men det spelar ingen roll jag har minnena kvar. Den tiden Backstreet Boys var mina idoler. Måste berätta om när jag och några vänner sattsade på att komma med i " Sikta mot Stjärnorna", Det programmet kommer väl alla ihåg och för er som inte gör det var det små barn som uppträdde och mimade till sina idoler på tv. Vi bestämmde oss för att försöka att komma med i Sikta mot stjärnorna. Backstreet boys var bandet vi ville uppträda som , Jag skulle vara Nick, en annan kompis skulle vara Brian, kompis 2 skulle vara Howie, Kompis 3 skulle vara AJ, kompis 4 skulle vara Kevin och kompis 5 skulle vara rapparen i låten "Get down" haha . Vi gjorde ett försök som vi aldrig förföljde och det blev inget av med det, det är minnen som kommer alltid att finnas kvar. Tider då Pog, Gogos, Kulor, Hockey kort var en del av vardagen. Vad hände med alla dagar man sprang med en stor macka i handen till träningen, den tiden vi spelade fotboll året om fast det var vinter, den tiden vi var tvungna med att knacka på fönstret när vi skulle få ut en kompis från källaren, den tiden man pallade äpplen, jordgubbar, snattade godis, raketer som vi sprängde en hel korridor.den tiden vi kastade sten på fönsterrutor och sprang iväg, den tiden som vi gjorde en isbacke där vi åkte pulka lr till och med cyklade ner för. den tiden där det inte fanns tjejer att bekymmra sig över, den tiden där det bara vi kompisar som umgicks, slog, skrattade och hade roligt ihop. Vad hände med den tiden ?. Den tiden är död och förbi det ända som finns kvar är minnena som lever inom oss. Glöm aldrig bort dom för det är det som gör livet värt att leva.


Tänk på alla vänner vi förlorat alla vänner som gått bort.

-Lämna en tår men inga fler för dem vill inte att man ska tänka på den dagen dem gick bort utan de Minnen dem lämnat-

Även att man önskar att dom aldrig skulle lämna oss, så är det bara inse att det är det som är en del av våran vardag. Det är den tid som är framför oss nu. Det är nu man ska hålla sina närmsta och sina vänner som nummer 1. För imorgon så kanske dom inte finns kvar.


Om vi skulle glömma MINNENA. Det skull vara som att man skulle radera sina närmaste och sina bästa vänner som man har. För om ni tänker tillbaka på tiden som varit så är det dom som ni håller närmast era hjärtan som ni har alla minnen på.


Det finns inget jag ångrar, det finns bara saker jag vill förbättra


Jag älskar alla som finns i mitt liv och alla som lämnat.


Glöm inte I allt ont finns något gott.


Du nalkas, ljuva sommar, då gräs och gröda gror.
Med blid och livlig värma till allt, som varit dött,
sig solens strålar närma, och allt blir återfött.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: werner

shiiet jävla kul och glad att lära känna dig och kommer aldrig glömma minnerna me dig .bränboll fotboll och allt...

2009-04-15 @ 18:24:01
Postat av: adem :)

haha ako jag har minnen med dig och jag lovar att är det någon som får mig att skratta så är du en av dom! riktigt bra skrivet mannen! vi finns för varandra och det är alltid nånting man ska komma ihåg .. ser fram emot att se dig nästa gång! fortsätt skriv för jag är en av dom som läser! /Adem

2009-04-15 @ 19:04:13
Postat av: Hanan

Intressant & läsa din blogg=)

2009-04-15 @ 21:32:47
URL: http://hannaremmo.blogg.se/
Postat av: Omid

Man brukar säga ingen framtid utan historia, kan tänka mig att minnen tillhör det förflutna som gör den gråa vardagen lite ljusare, minns alla glada, härliga och ljuva dagarna när man spelade fotboll och spelade nintendo 8bitar´s, vem minns inte den klassiska track n field, efter en dag´s spelande så hade man nästan blåsor på varenda finger, grymt kul var det, ja vart tog dom minnena vägen, jo dom finns i våran hjärta får oss att se framåt med ett leende på läpparna, så vad är livet utan minnen?

Kul o läsa din blogg Ako, väldigt härlig och tänkvärt, fortsätt så lille bror....För tiden skapar minnen, som i sin tur skänker glädje till människor omkring dig.

Omid

2009-04-16 @ 13:28:58
Postat av: Omid

Man brukar säga ingen framtid utan historia, kan tänka mig att minnen tillhör det förflutna som gör den gråa vardagen lite ljusare, minns alla glada, härliga och ljuva dagarna när man spelade fotboll och spelade nintendo 8bitar´s, vem minns inte den klassiska track n field, efter en dag´s spelande så hade man nästan blåsor på varenda finger, grymt kul var det, ja vart tog dom minnena vägen, jo dom finns i våran hjärta får oss att se framåt med ett leende på läpparna, så vad är livet utan minnen?

Kul o läsa din blogg Ako, väldigt härlig och tänkvärt, fortsätt så lille bror....För tiden skapar minnen, som i sin tur skänker glädje till människor omkring dig.

Omid

2009-04-16 @ 13:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0