Fred Och Helg

Då är det helg, men i mitt fall är det helg varje dag eftersom att jag inte har ett jobb enda skillnaden är att dom som jobbar har helg också :).Men innan helgen blir är i hamn så måste jag diska och fixa till i lägenheten efter det kommer det verkligen att kännas som helg ..

Igår kväll pratade jag med kompis som berättade en ganska komisk grej gällande våra familjer, om jag ska vara ärlig så känns det som ett mirakel. Alltså vi har varit grannar i nästan 17år  och vi har känt varandra sen vi flyttade till sverige. Vi har upplevt och varit med om hen hel del, man har haft sina stunder och även sina bråk men det är väl på det sättet man blir bästa grannar och bästa kompisar. Kunde inte ha fått bättre grannar. Men iallafall efter några år som grannar så kommer mina föräldrar hem och har hamnat i tjafs med deras föräldrar, det tråkiga är inte att dom har bråkat utan att vi barnen också drabbas av deras bråk. Min föräldrar förbjuder oss att umgås med deras barn och tvärtom. När man var liten hade man inget att säga till om den saken, men man ungicks ändå i smyg, på träningar i skolan. Hur kan barn som är runt 7-10 år och som bor 5 meter ifrån varandra inte umgås , det funkade iallafall inte för oss, vi umgick tills vi förstod att våra föräldrar kunde se oss då gick vi ifrån varandra , fast vi var små så var vi inte dumma :).. Kurder är så jävla ENVISA  speciellt våra föräldrar, iEftersom att ingen av dom skulle kunna be om ursäkt för det som hände så har det pågåtts till nu. Helt sjukt, man har varit grannar bott 5 meter i från varandra och lyckats vara ovänner i 14 år - Ganska imponerande kan tyckas, men det tycker inte jag hur kan ingen ha kunnat svälja stoltheten under alla dessa år . ENVISA kurder helt otroligt. Men igår som sagt så pratade jag med en av mina grannar och han berättar om den här nyheten stora NYHETEN tycker jag iallafall- Han säger att våra föräldra har slutat FRED, då frågade jag vad är anledningen?. För jag trodde verkligen inte honom . Han sa att en av våra andra grannars mormor hade dött och alla samlades på ett ställe och umgicks och mitt under allt det här så insåg våra föräldrar att det är jävligt dumt att vara ovänner så dom började att prata. Väldigt smart tänkt där måste jag säga undra vems föräldrer det var som blev så smart helt plötsligt :).Spelar ingen roll, dom insåg nog att döden börjar närma sig och börjar inse att det var jävligt onödigt att vara ovänner. Jag och jag tror att alla vi är jävligt glada för det här , lite sent men ändå , som dom brukar säga bättre sent än aldrig. Dom har nog en hel del att prata om eller vad tror ni :)....

Fredag..

Idag blir det en ganska lugn och skön dag för min del. Ska ta det lugnt äta frukost städa lite i lägenheten. Det måste se någorlunda ut iallafall för min älskling kommer idag. Sen ska vi kl 19.00  åka ner till kvarnsvedens fotbollsplan och hejja fram Dalkurd i svenska cupen. Efter det kommer fredagen bara bestå av mys :)..Ganska lugnt men mysig dag :)...

Imorogn smäller det Har blivit bjuden till 3 fester, Juggefest med min flickvänn i sala , min brorsas frus födelsedag och även lagfest med Dalkurd . Den sista nämnda är inte vilken fest som helst utan den kommer att bli galen. Inkylning - alla nya spelare i laget kommer få uppgifter av dom spelare som har varit i laget sen tidigare. Det kommer vara en hel dag med att göra bort sig, kommer börja dagen kl 16.00 hos en kompis där vi ska dricka och sjunga singstar, fan vad jag kommer att dricka måste vara helt borta som man inte känner att det kommer att vara pinsamt när man göra alla dumheter. Iallafall singstar börjar vi dagen med det kommer att sitta två jury medlemar från laget och såklart dom två största så att ingen bangar på det man måste göra. Dom kommer att bedömma olika delar när man sjunger, Inlevelse-Rösten-Dansen. Kul att jag kommer förstöra för den grupp jag är med i eftersom att jag inte har dessa egenskaper:).Man ska försöka få så bra poäng som möjligt så man inte får Huvudstraffen som jag inte vet vad det är än, Men det kommer att utföras i slutet av dagen då vi befinner oss på krogen S2 med en hel del folk som man inte känner. Innan själva Straffen så kommer det vara en del charader på scenen på S2 och en massa andra saker . Det kommer att vara jävligt pinsamt men även jävligt kul.Därför så kommer jag vara på Dalkurdfesten. Ser fram emot det , Söker Ni En Upplevelse Så kom till S2 Nu På Lördag. Vi ses Där ..Dunder Helg :P....Love J


Kommentarer
Postat av: Hanan

Tror jag vet vilken familj du menar :p

Fin blogg :)

2009-04-09 @ 23:06:30
URL: http://hannaremmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0